Elegant NW

16.04.2010 21:21

Tento model som kompletizoval po častiach ako zlepenec rôznych dielov, ktoré som postupne "zbieral".

Prvý bol trup z bazáru. Mal som v pláne k nemu postaviť krídla, no potom sa objavilo vo výpredaji za super cenu krídlo na Eleganta od Pelikána. Bolo vo verzii bez klapiek, ale to ma neodradilo. Keď prišlo, bol som potešený, lebo konštrukcia umožňovala jednoduché odrezanie klapiek a v samotnom krídle už bola predpríprava na servo, aj tunel na káble. Ako dobre, že sériovo sa krídlo stavia naraz a až na konci sa selektuje, či bude klapkové, alebo len krídelkové :-). Jediná nevýhoda bola v tom, že som rezal do hotového poťahu a na odrezané miesta som musel fóliu doplniť, takže trochu vidno prelepenia na povrchu. Po zvážení pre a proti a vzhľadom na profil krídla (že vraj SD7037) som neplánoval vychyľovanie klapiek aj nahor, či už vo funkcii mixu s krídelkami, alebo na zrýchlenie. Klapky mám rezané a lepené tak, že umožňujú len vyklápanie dole, v nulovej pozícii prakticky nie je na hornej strane krídla medzera.  Ide ich privstlakovať dole podľa potreby (ľubovoľne aj v rámci letových režimov), a samozrejme hlavne na pristávanie do butterfly idú na 90 stupňov - plynulé ovládanie pákou plynu.

K trupu som potom dorobil výškovku a smerovku, odrezal špicu a zabudoval servá, pohon...Je trochu kratší ako originál (ten má 1420mm), takže rozpätie krídiel je asi maximum čo sa k nemu hodí. Skôr by mu sedelo niečo okolo 2,5m. V pláne do budúcnosti sú ešte iné krídla, s trochu iným profilom a plné, na svah do vetra...

Motor bol najprv číňan TG Aerodrive 3548, no pri určitých otáčkach vydával hrozné zvuky, tak šiel von. Po rozobratí som prišiel na to, že jeho plášť je totálne blato a deformuje sa, čím sa magnety odierajú o stator. Takže bude na náhradné diely...Na stúpanie bohato stačí aj RAYka 3542. Pohon budem ešte dolaďovať, tento je zbytočne ťažký, ale bol poruke a do vetriska by to aj tak ešte chcelo dovážiť...

Zálet prebehol v pohode, je to taký autobus :-). Trocha som akurát posúval ťažisko, aby sa vyladila kĺzavosť a citlivosť na riadenie. Cez jeden víkend som bol na svahu, fučalo 35-40km/h, v nárazoch do 60km/h, teda slušný fučák, naobliekaný som bol ako pri výstupe na Everest :-). Aj v takom vetrisku bol model stabilný SD7037 ukázal svoje kvality. Nemal som nič na dováženie, takže sa mu veľmi nechcelo proti vetru dopredu ani po potlačení, ale dalo sa aspoň trénovať "visenie" na mieste. Vedľa na svahu stáli dva jastraby, bol to super pohľad, škoda, že som nemal fotografa :-). Perličkou bolo, že som doma predtým skúšal iný regulátor a zabudol som, že tam mám 3,5mm konektory, a po príchode na kopec som darmo strkal 4mm z akumulátora....Takže som to šmaril proti vetru ako za starých čias bez motora :-) a užíval si plachtenie. Po hodine mi už mrzli prsty, tak som sadol, s brzdami ako vrtuľník, kolmo dole (nie čumákom, naplocho:). Druhý deň už bol trochu miernejší vietor, bola to taká pohodička a balzam na dušu. Už sa teším na termiku...

 

edit: 2011/2012 Model poslúžil ako lietajúca základňa na skúšku GoPro kamery, vyskúšal som si s ním lietanie vo výške cez 2000 m.n.m., vyskúšal som povoziť aj mobil so zapnutým GPS, za 5 minút nalietal cez 8 km a maximálnu rýchlosť nameral 156 km/h...A to som ho ani veľmi netlačil :-). V roku 2011 dostal aj nový motor, starý sa po skúškach vrtulí ( a jeho samotného) odobral na zaslúžený odpočinok.

 

rozpätie: 2700 mm

dĺžka: 1280 mm

hmotnosť: 2070 g

motor: RAY 3542 (teraz foxy)

Akku: pohon PQ 3750 4S, Eneloop 4,8V 2000

prijímač: Hitec HSD-09RQ

 

Vyhľadávanie

Fotogaléria: Elegant NW

© newor Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode