Ročné palivo

22.01.2013 22:55

Neplánovane som spravil testík paliva Rapicon Fly 5% Nitro, ktoré používam už dlhšiu dobu. Som s ním spokojný, model je relatívne čistý, syntetický olej oveľa menej "špiní" model. Výkonovo som s ním spokojný tiež a aj s bezproblémovou prevádzkou motora. Moje ASP-čka si s ním rozumejú výborne.

A teraz k tomu "testu"...nedopatrením mi zostalo v nádrži palivo, asi polovica (cca 150 ml). Model bol viac ako rok uskladnený na pôjde, v suchu a teple (cca 20 st.C). Nelietal som s ním kôli vydretej gumičke na voľnobežnej ihle a lenivosti to opraviť. Keďže je model na lyžiach a snehu je teraz dostatok, prišiel čas na údržbu a sprevádzkovanie. Gumičku som vymenil a všimol som si nevytankované palivo. Už som ho chcel dať von, no potom ma napadlo skúsiť ho  naštartovať s ním. Vyzeralo dobre, číre, žiadny zákal. Tak som nabil žhavítko, nasal palivo, pretočil vrtuľu,...a motor krásne naskočil. Doladil som voľnobeh a prechody a s modelom bez krídla som len tak trochu pojazdil po dvore. Motor bežal úplne normálne, žiadne problémy či už na voľnobehu, alebo v prechodoch, alebo na plnom plyne (držal som ho....). Teplota bola asi mínus 4 stupne. Model bol normálne zaolejovaný, dymil tiež normálne...

Takže vyzerá to tak, že dnešné palivá sú naozaj kvalitnejšie, ako tomu bolo kedysi. A nie je problém ani staršie palivo, ak je uzavreté a nie je prístupná vlhkosť. Mám ešte zvyšok v bandaske v pivnici, tak som zvedavý, ako sa bude správať ten.

Použitý bol motor ASP 5,23ccm s originál sviečkou ASP, palivo Rapicon Fly 5%.

© newor Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si webové stránky zdarma!Webnode