Singularity softliner

11.09.2010 20:22

Stavebnicu som získal z bazáru, bola dosť obúchaná a trup mal odlomené ucho s maticou na prichytenie krídla. Cena ale bola fajn, tak som ju bral. Ležala mi v "zásobarni" 2 roky. Pri lietaní so spaľovákmi mi však čoraz viac chýbalo polietanie s pískaním krídel vo vetre a keďže starý dobrý Ventus (CMPro) dosluhoval, prišiel čas na poskladanie tohoto.

Model Studio ho robí doteraz (september 2010), volá sa Junior Limit, má však už krídla styro+dyha. Na mojom sú ešte klasickej stavby s tuhým balzovým poťahom. Ten mi robí trochu starosti, nakoľko je za nábežkou dosť natenko obrúsený. Keďže s ním však neplánujem lietať ako s celokarbonom, tak to hádam prežije.

Tvar modelu sa mi celkom páčil, až na zakončenie krídel, ktoré sú pôvodne len šikmo zrezané. Krídlo bolo predlepené z troch častí. Zlepiť sa malo vcelku, čo je síce výhodné z hľadiska pevnosti a hmotnosti, na prepravu však už nie. A tento model mám v pláne voziť zo sebou, takže som chcel, aby sa vliezol naprieč do kufra. Prišlo na rad teda rozrezanie a dolepenie spojky krídla, ktorú tvorí mosadzné púzdro a oceľová planžeta 12mm (Graupner). Na konce som dorobil "winglety" z plnej balzy, postupne vybrúsené do požadovaného tvaru.

Trup čakal na zalepenie a prelaminovanie lôžka krídla v trupe, ako aj výroba motorovej prepážky (pôvodná je na Speed 600). Predok po odtovovku je vystužený aj vlascami uhlíkového rovingu.

Povrchovku som najprv mal vymyslenú s klasickými pásmi zospodu, no potom som si povedal, že treba potrénovať aj žehlenie a na svete bola kamufláž ako je na obrázkoch. Bola to babračka, ale model sa mi takto páči viac :-).

25.9. zálet
Model chodí celkom fajn, len to naozaj nie je nabúchaný hotliner, skôr taký rýchlejší elektrovetroň. Stúpanie je pod cca 70 - 80 stupňovým uhlom, skúsim ešte vymeniť vrtuľu za rýchlejšieho Aeronauta 11x10. Profil MH32 zabezpečuje dosť veľký rozsah rýchlosti a tak aj pristávačka nie je brutálna, navyše ak sa vysunú brzdy (krídelká dohora). Mám za sebou dva lety cca po 30 min., a pokrstenie pristátim do kravského laj..., asi najväčšieho, čo bolo na lúke...celý trup bol zahnojený, ešte dobre, že to chytilo tesne za turbokužeľom a dnu sa našťasie nedostalo nič. Po dôkladnom umytí doma som však zistil, že močovina normálne rozožrala akrylátovú farbu a zostali žltkasté matné fľaky! Takže bacha, kde sadáte :-) Bude to oddychový model na dovolenku, zmestí sa pod zadné okno Fabie. Ešte sa teším na prevetranie na kopci, to by mohla byť väčšia zábava.

3.10. zalietavacie lety
Trochu som doladil režimy na termiku s privstlakovaním - cca 2 stupne dole na krídelká a hore na výškovke, lieta to potom ako papierak a dobre sa sám ustreďuje v kruhoch, dokonca môžem pustiť ruky z knyplov a len tak si užívať :-)
Doladil som aj brzdy, krídelká idú hore na cca 55 stupňov, sú ovládané pákou plynu (prepnutie cez mixy), takže sa dá pristávať "k nohe".
V normálnom režime je doladené ťažisko a výškovka tak, aby model držal rýchlosť a dalo sa pískať okolo hlavy na maximálke počas preletov. Po rozbehnutí z výšky cca 200m je odhadovaná rýchlosť okolo 150km/h (skusmo vypočítané podľa preletu meraného cca 100m úseku) a hlavne zvukový zážitok je super. Za výškovku ho radšej ťahám veľmi opatrne...Na motor lieta samozrejme pomalšie...

Pomeral som aj motor, s vrtuľou GR11x6 má príkom 40A, ak predpokladám účinnosť akolo 70%, tak výkon je niekde okolo 280W. S vrtuľou AE11x10 je príkon na 46A, ale účinnosť už pôjde dole, model vo vzduchu bol na motore o poznanie rýchlejší, avšak baterka rýchlo vädla. Ideálna bude vrtuľa AE10x8, tá je však ešte na ceste, takže som ju zatiaľ neodskúšal.

Celkovo spokojnosť, za málo bubákov a trochu práce celkom fajn poletovadlo :-)

edit 2.11.2010
Vrtuľa Aeronaut 10x8 na trámci 45mm je úplne super, dynamika na motor výborná (samozrejme vzhľadom na pohon), stúpavosť takmer kolmo hore, v rovine tiež pekný prejav so zrýchlením.

edit 10.2.2012

Vrtuľa Aeronaut 11x10 na trámci 45 mm so 4-článkom je úúúplne iné kafe. Vymenený aj regulátor za Castle Creations ICE75, podľa záznamu z logov špičkový príkon 856W pri cca 61A! Zodpovedá to v podstate aj simuláciám z Drive Calculatora, čo som rád, lebo je dobre vedieť, že daný program funguje a dá sa aspoň orientačne spoľahnúť na vyhadzované výsledky. Okrem nového pohonu som zabudoval aj prijímačovky, jednak kôli pocitu väčšej bezpečnosti, jednak preto, že pôvodná hmotnosť okolo 1300 g bola super na točenie termiky, ale model mal malú zotrvačnosť a aj po rozbehnutí sa veľmi rýchlo vybrzdil...ale možno som si len zvykol, lebo kolegovia až taký pocit malej rýchlosti nemajú...každopádne teraz to sedí v lufte lepšie, akurát viac dávam pozor na priťahovanie výškovky :-) Motor dostáva zabrať, ale beží max. 5-7 sekúnd, to už je model v peknej výške. Nie je to síce úplne "hot"liner, ale aspoň sa ku tomu zase priblížil. Je to však jeho maximum, ďalší tuning už neplánujem.

 

rozpätie: 1830 mm

dĺžka: 980 mm

hmotnosť: 1300 - 1500 g

motor: Ray 3656-09 1200

vrtuľa: 10x8 na trámci 45 mm (pôvodne 11x6)

akku: 4S 2700 mAh (pôvodne 3S 3000 mAh)

regulátor: Castle Creations Ice 75 (pôvodne ScannerRC 70A)

prijímač: Twin 6

 

Galéria všetkých obázkov

 

Vyhľadávanie

Fotogaléria: Singularity

© newor Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode