"tres amigos"

25.09.2012 00:00

Na začiatku sezóny si kolega kúpil rýchločln, že treba niečo na odreagovanie od lietadiel. Boli sme párkrát na vode a bolo to fajn. Začal som spomínať na svoje začiatky v osemdesiatych rokoch, keď sme s kamarátmi strúhali loďky z dreva a púšťali ich dole potokom a postupne vyžobrali od rodičov peniaze na modely Koral a Melodia. Ja som mal Melodiu, plávala dobre a užili sme si s oboma loďkami kopec zábavy, najmä keď sa nepadarilo nastaviť kormidlo presne a vietor loďku zaniesol doprostred rybníka, kde samozrejme došla štvorcová bateka (4,5V)...o riadení sme mohli akurát snívať. Po nejakej dobe sa mi dostal do ruky zošit Modelář, kde bola na obálke krásna štúdia jachty. Učarovala mi a zaumienil som si, že si takú postavím. Keďže v tej dobe frčali vystrihovačky ABC, balza bola nedostatkový tovar, depron a podobné materiály boli len "vo vývoji" a bol som v prvom ročníku na priemyslovke, materiál bol jasný - "kladívková čtvrtka". Rysovanie som mal rád, geometriu tiež a tak bola nástavba rýchlo hotová. Zaponový lak všetko zafixoval a spevnil...tak, že to vydržalo na pôjde doteraz...V návale nadšenia z vody som si na lodičku spomenul a osadil za jeden večer, vymenil motor Igla Gonio za plechovú 400, namontoval chladenie, ovládanie a šlo sa skúšať. Trup má však malý výtlak a s novým vybavením to bolo na hrane. Tak som zospodu nalepil 8 mm depronu, boky polepil 4mm a hneď to bolo lepšie. Melodia Jachta sa po rokoch dostala konečne na vodu :-). S akku 2S 3300 mAh dokáže jazdiť cca 40 minút.

Drake II NW  je na týchto fotkách (a videu) s konečnou podobou plavákov, s ktorými je model stabilný aj na vlnkách a dá sa s ním užívať lietanie aj "člnkovanie".

Tretí "amigo" je model rýchločlna V24 MDF 920 EP, ktorý má kolega, poháňa ho strieďak s 3-článkom Li-Pol. S dvojlistou skrutkou to sype celkom slušne, doba jazdy je samozrejme len cca 6-8 minút.

So synom a kamošom sme si užívali a hádam budú ešte trochu teplé dni, aby sme sa išli prevetrať k vode ešte aj tento rok, je to relax, ktorý želám každému.

Vyhľadávanie

"tres amigos"

© newor Všetky práva vyhradené.

Tvorba webových stránok zdarmaWebnode