Zdroj z pc

12.01.2013 20:43

Zdroj z PC

Zdroje v modelárskej praxi používa veľa modelárov. Najčastejšie asi v spojení s nabíjačkami akumulátorov používaných pri našom koníčku. Existujú síce nabíjačky s integrovaným sieťovým napájaním, ale veľká časť je stavaná len na napájanie typicky 12 -24V. S výhodou sa tak dá nabíjať z autobatérie priamo na letisku. Zdroj sa dá ďalej využiť aj na pohon rôzneho malého ručného elektrického náradia, ktoré si v dnešnej dobe tiež mohutne razí cestu do našich dielní.

Zdroj používam tiež. Keďže k mojim obľúbeným kratochvíľam patria aj počítače, postupne sa mi "nazbieralo" pár kúskov, ktoré svoju životnú pc-cestu dožili, ale niektoré mali funkčný zdroj. Ten sa dá úspešne použiť práve na pohon rôznych "strojčekov". Výhodou sú staršie zdroje, ktoré fungujú aj bez pripojenej záťaže a rôzneho prepájania. Jeden taký už dlhšie používam. Som tvor lenivý a tak mi stačilo, že som z napájacích Molex konektorov vytiahol 12V vetvu (žltý a čierny kábel) a krokosvorkami som pripojil nabíjačku či frézku. V pláne bola aj úprava a spratanie do krabičky, no tá sa stále odkladala, až doteraz.

Postup úpravy bol nasledovný:

1. Odpojenie zdroja od siete!

2. Odobratie krytu, istený skrutkami.

3. Vyfúkanie prachu.

4. Vybratie a vyčistenie ventilátora.

5. Vybratie a vyčistenie dosky s elektronikou.

6. Odpájkovanie nevyužitých káblov, ja som nechal len 12V vetvu.

7. Skrátenie prívodného kábla na vypínač. Ten som nechal pôvodný, časom ho možno vymením za kolískový, kde bude lepšie vidno stav (zap - vyp), zatiaľ mi to ale nechýba, pri zapnutom zdroji počuť ventilátor, prípadne svieti nabíjačka...

8. Spätné osadenie dosky elektroniky a ventilátora.

9. Vyrezanie otvoru do plechu krytu.

10. Vyrezanie "čelného" panela, navŕtanie dier pre terminály. Ten som spravil s preglejky 4mm, bola po ruke. Dá sa použiť čokoľvek pevné a nevodivé...Terminály som použil klasické banánikové 4mm.

11. Osadenie a pripojenie káblov a vypínača na panel.

12. Kontrola zapojenia.

13. Skúšobné zapnutie (pozor pri manipulácii bez krytu!).

14. Prilepenie panela na kryt. Lepil som kontaktným lepidlom.

14. Konečné zostavenie.

Takže sa mi konečne stratila guča káblov a môj zdroj vyzerá normálnejšie :-).

Celá fotogaléria úprav.

Vyhľadávanie

Zdroj z pc

© newor Všetky práva vyhradené.

Tvorba webových stránok zdarmaWebnode